Saturday, December 19, 2009

Birol Başaran: Bizim darbeye ihtiyacımız yok


ERGENEKON davasında örgüt üyesi olduğu gerekçesi ile tutuklu yargılanan USİAD eski Genel Sekreteri Birol Başaran, CHP’nin bir gün seçimlerde AKP’yi geçeceğine inandığını belirterek, “Kadıköy, Beşiktaş, Bakırköy Türkiye’nin en iyi, en gelişmiş ilçeleri, CHP’nin bu ilçelerde aldığı oy yüzde 70. Çünkü oradaki insanlar okumuş, aydın insanlar. Bütün Türkiye aydınlandığında ben Kadıköy gibi İzmir gibi olacağını düşünüyorum. Onun için darbeye falan ihtiyacımız yok. Diyelim ki ben o gün Darbe istedim. Bununla halkı isyana teşvik etmiyorum. Darbe istiyorum. Darbe istemek iyi birşey değil. TSK herhangi bir kişinin ‘darbe istiyorum’ demesiyle darbe yapmaz. Türkiye de ‘muz cumhuriyeti’ değil. Türkiye’de terör 25 yıldır var. Ne bombalamalar yapıldı. Türkiye’de darbe mi oldu? TSK iki adam öldü diye darbe mi yapıyor? Yapmaz” dedi.
Birol Başaran, ADD tarafından 8 Şubat 2008’de düzenlenen ‘Hukuk ve Siyaset Okulu’ konulu paneline ilişkin sorulara yanıt verdi. Birol Başaran’a sorulan bazı sorular ve yanıtları ise şöyle:
Savcı Nihat Taşkın: "ADD içerisinde örgütsel faaliyetlerinize devam ettiğiniz, şubelerinin istihbarat çalışması yaparak genel merkeze göndediği iddia ediliyor"
Birol Başaran: "Bu iddia tamamen hayali. Çünkü 2005’de ADD’den ayrıldım ve bir daha hiçbir şubesinin kapısından içeri girmedim. ADD’de bir takım kişiler hakkında bilgiler toplanıyor, sonra genel merkeze gönderiliyor şeklindeki iddialar da paranoyakça yaklaşımlar. Herhangi birinini paranoyakça yazısı ADD’yi terör örgütü haline getiriyor ki ADD ile herhangi bir bağım kalmamasına rağmen bunu kesinlikle reddediyorum."
Üye hakim Hasan Hüseyin Özese: " ‘TSK’nın memurlaşması beni üzüyor’ sözü ne anlama geliyor?"
Birol Başaran: "Subayların çok iyi bir eğitimden geçtiğini düşünüyorum. Dünyanın en iyi eğitimini subaylara veriyoruz, yetiştiriyoruz. Bu kadar iyi yetiştirdiğimiz subayları iyi kullanmadığımızı düşünüyorum. Mesela bir tapu memuru Cizre’ye gittiği zaman orada yapabileceği fazla birşey yok. Ama bir albay gittiği zaman kavga eden iki aşiret liderini barıştırabiliyor. Bir askerin gittiği yerdeki mülki amire de yardım etmesi gerektiğini düşünüyorum"
Mahkeme başkanı Köksal Şengün: "500’ün üzerinde şubesi olan bir derneğin Kadıköy gibi büyük bir şubesinin sorumlususunuz. Sık sık da paneller düzenliyorsunuz. Bu panelleri kim yapar, kim düzenler?"
Birol Başaran: "Yönetim kurulu toplanır, karar verir. O paneller aylık paketler halinde düzenlenir"
Mahkeme başkanı Köksal Şengün: "Bunlar deftelerinize geçer mi?"
Birol Başaran: "Faaliyet raporlarına yazılır"
Mahkeme başkanı Köksal Şengün: "Toplanıyorsunuz elli kişi, yetmiş kişi. Katılan konuşmacıların kayıtlarını ve panellerin görüntü kayıtlarını neden tutmuyorsuzun? Kayıt tutmamanız panellere önem vermediğinizi gösterir. Orada çok fikirler çıkar, kitap yapsanız, kaset yapsanız daha çok kişiye ulaştırsanız olmaz mı. Toplanıp orada oturup konuşuyorsunuz, bunun topluma katkısı ne? Derneğin amacı ne?”
Birol Başaran: "Bu tür eleştirileri sık sık alıyorduk”
Mahkeme başkanı Köksal Şengün: "Bir kayıt olsa daha iyi değil miydi? O zaman şahsın konuşması onu bağlayacak. Davet ettiğiniz şahıs çok ağır konuşmalar yaptı, suç unsuru... O konuşmanın kaydını alsanız savunması daha kolay olmaz mı? Bak gizli kayıt yapıldığı iddia ediliyor. Madem kayıt altına almıyorsunuz bu panellerin topluma faydası ne?"
Birol Başaran: "Bu paneller 2003-2005 yıllara arasında yapılmıştı. Şu an yapsam tabiki kaydeder internete bile koyardım"
Çapraz sorgusunun ardından mahkeme başkanı Köksal Şengün’ün "Söyleyecek başka bir şeyin var mı?" diye sorması üzerine Birol Başaran da "Şener Eruygur ile ilgili bir algılama problemi olduğuna inanıyorum. Emekli olduktan sonra ADD’de darbe çalışmalarına devam ettiği şeklinde bir algılama problemi oldu. Şener Eruygur’un Cumhuriyet mitinglerinde bir sürü konuşması var. Bunlar ortada yok. Yazdığı yüzlerce yazı var. Darbeyi çağrıştıracak bir tane konuşması yok. Şener beye her zaman ‘ordu uyuyor mu?’ derlerdi. O da ‘siz orduyu karıştırmayın ordu orada kendi işini yapıyor. Siz ne yapacaksanız burada sivil toplum olarak yapın’ derdi" diye konuştu.
Birol Başaran’ın çapraz sorgusunun ardından avukatlarının savunmasına geçildi.

Birol Başaran: Bizim darbeye ihtiyacımız yok

No comments:

Post a Comment