Thursday, December 24, 2009

Şamil Tayyar a hapis cezası


Gazeteci-Yazar Şamil Tayyar, "Operasyon Ergenekon" adlı kitabında "soruşturmanın gizliliğini ihlal ettiği" ve "adli yargılamayı etkilemeye teşebbüs" ettiği iddiasıyla 1 yıl 8 ay hapis cezasına çarptırıldı. Sanığın yeniden suç işlemeyeceğini gözönünde bulundurarak, hükmün açıklanmasını geri bırakan mahkeme, sanığın 5 yıl denetim süresine tabi tutulmasına karar verdi.
"SUÇLAMAYI KABUL ETMİYORUM"
İstanbul 2. Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmada tutuksuz sanık Şamil Tayyar ile tarafların avukatları hazır bulundu. Duruşmada söz alan Şamil Tayyar kitabın Silivri'de devam eden yargılama konusu anlatan bir kitap olmadığını belirterek, "Özellikle son 10 yılda çete faaliyetlerin ve karanlık eylemlerin anlatılmasına ilişkin kısa bir özettir kitaba bakıldığında görülecektir" dedi .
"BERAATİME KARAR VERİLSİN"
Kitapta Malatya misyonerler cinayeti, Hrant Dink cinayeti ve Rahip Santory cinayetlerinin olduğunu vurgulayan Şamil Tayyar", Kitapta Ergenekon davasıyla ilgisi olmayan dava konuları yer almıştır. Daha önceki mütalaada soruşturmanın gizliliği ihlal edildiği ifade edilmiştir, bunların doğru olmadığını gördüm. Suçlamayı kabul etmiyorum, beraatime karar verilmesini talep ediyorum" ifadelerini kullandı.
ŞAMİL TAYYAR 1 YIL 8 AY HAPİS CEZASINA ÇARPTIRILDI
Mahkeme, "adli yargılamayı etkilemeye teşebbüs" suçundan, sanık Şamil Tayyar'ın 5 ay hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verdi. Mahkeme,"Soruşturmanın gizliliğini ihlal etmek" suçundan da sanık Şamil Tayyar'ın 1 yıl 3 ay hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verdi. Her iki suçtanda sanığın yeniden suç işlemeyeceğini gözönünde bulundurarak, hükmün açıklanmasını geri bırakan mahkeme, sanığın 5 yıl denetim süresine tabi tutulmasına karar verdi.
"HUKUK ADINA UTANDIM"
Duruşma sonrası Sultanahmet Adliyesi önünde basın mensuplarının sorularını cevaplayan Gazeteci Şamil Tayyar,"Karardan dolayı hukuk adına utandım. Davanın eski savcısının hazırladığı mütalaayı okumadan, yeni savcı mütalaaya katıldığını ifade etti. Oysaki o mütalaa benim kitaptan değil, başka kitaptan hazırlanmış gibiydi. Ergenekon soruşturmasıyla hiç ilgisi olmayan, çeteler ve dava konularıyla ilgili hadiseleride soruşturmanın gizliliği kapsamı içine aldılar. Kitabın 79. sayfasında çok açık yazıyor. Malatya'da işlenen cinayet sonrası olay mahallinde ele geçirilen bir belgeyi Ergenekon Davası kapsamında değerlendirip ceza verdiler" ifadelerini kullandı.
"KİTABIM OKUNMAMIŞ"
Davaya konu kitabının mahkemece okunmadığını ileri süren Şamil Tayyar, "Hakim yeni bir içtihat oluşturdu. 'Bu kitabı çok düşünerek hazırladığı' şeklinde. Ben fikir adamıyım elbetteki düşünecem. Siyasi bir karar gibi geldi. Anlaşılıyorki kitapta okunmamış. Hukuk adına utandım" diye konuştu.
"KARAR HUKUKİ DEĞİL"
Kararın hukuki olmadığını savunan Şamil Tayyar, "Türkiye'de hukukun üstünlüğü işlemiş olsaydı, böyle bir karar çıkmazdı.Hakimin karar verirken ifade ettiği cümleler de bence tarihe geçecek cok Enteresan cümleler"" açıklamasında bulundu. Basın mensuplarının sorularını yanıtladıktan sonra Şamil Tayyar avukatıyla birlikte adliyeden yürüyerek ayrıldı.

Şamil Tayyar'a hapis cezası

No comments:

Post a Comment