Tuesday, December 8, 2009

Güneşi Gördüm alıntı mı?


Ankara'nın Şereflikoçhisar İlçesi'nden çocukluk yıllarında Norveç’e giden 56 yaşındaki Yaşar Yılmaz, yıllarca çalıştıktan sonra geçirdiği Trafik kazasından sonra malünen emekli oldu. 2007 yılında Şereflikoçhisar'dan Norveç’e uzanan hayat yolcuğunu kaleme alıp, ‘Buzun Sıcak Yüzü’ adlı kitap yazan Yılmaz, Oskar'a aday adayı gösterilen ‘Güneşi Gördüm’ filminin senaryosunun yazdığı kitabından alınan alıntılarla hazırlandığını iddia ederek Mahsun Kırmızıgül'e sitemde bulundu.
Yaşar Yılmaz, terör olayları nedeniyle Şereflikoçhisar İlçesi'nin Yenitorunobası Köyü'nden 1970’in son aylarında babası Osman Yılmaz tarafından maceralı yolculuktan sonra Oslo kentine yerleştiklerini belirtti. Yılmaz, Norveç'te birçok işlerde çalıştıktan sonra geçirdiği tarfik kazasından sonra malülen emekli oldu. Sanat ve edebiyata düşkün olan Yılmaz, Şerflikoçhisar’dan Norveç’e uzanan hayat köprüsünü ‘Buzun Sıcak Yüzü’ kitabında toparlayıp, hayat hikayesini romanlaştırdı. Oskar'a aday adayı gösterilen ‘Güneşi Gördüm’ filmi ise Mahsun Kırmızıgül tarafından çekilerek sinemalarda gösterime girdi. Kitabın yazarı Yaşar Yılmaz, ‘Güneşi Gördüm’ filminin kendi kitabından uyarlanarak senaryosunun yazıldığını iddia ederek, şunlaır söyledi:
“Güneşi Gördüm’ filminin jeneriğinde çeşitli öykülerden yararlanılarak hazırlandığı ve bir senaryo olduğu da belirtilmiş. Ben ve kitabın editörü Musatafa Bolulu filmi defalarca izledik. Senaryonun ana temasını oluşturan konu ve mekanların çoğunun kitabımızla örtüştüğünü gördük. 2002 yılında kaleme aldığım ve 2007'de tamamlayarak Türkiye’de basılan kitabımda Anadolu bozkırının ortasından başlayan hayat köprümüm Norveç’e geçen zaman ekseninde, ailemin dramını kitabıma aktardım. Kitabımda işlediğim konular arasında Norveç'de kimi işçi adaylarına yardım eden Erkan, filmde de vardır. Lise yıllarımda sağ- sol çatışmaları had safadadır. Filmde de insanlar terör nedeniyle yerlerini, yurtlarını terk ederek yurt dışına kaçıyor. Filmde eşcinsel Kadri, kitabımda Cemal'dir. Filmin bir bölümü Norveç'de çekilmiştir. Olem'deki market, kitabımın 94'üncü sayfasında ‘Güneşi gördün mü?' diyaloğundan yola çıkılarak filmin adı ‘Güneşi Gördüm’ üretilmiştir. Kafesdeki keklik ve babamın tüfek tutkusu işlenmiş. ‘Bizi buralara gönderenler utansın’ diyaloğu aynen girmiştir. Baştakiler kavga ederse, aşağıdakiler huzur bulur mu? söylemiyle değerlendirilmiş. Karacabbar’ın oğlu ilhan’ın ölmesi, aynı zamanda yıllar sonra bir cinayeti aydınlatırken. filmde çamaşır makinasını tanımayan ailenin çocuğunu çamarşır makinasına atarak ölümüne neden olmaktadır.”
Yılmaz kitabının Film yapımcılarının ellerine nasıl geçtiği ve senaryosunun değerlendirildiğini bilmediğini anlatırken, “Kırmızıgül Şereflikoçhisar'da ‘Beyaz Melek’ filmini de çekmişti. Kitabım burda ellerine geçmiş olabilir. Kitabımı okuyan ve filmi izleyen yazarlar, edebiyatçılar ve medya mensupları beni uyararak filmle ile kitabın tamamına yakının birbirleriyle örtüştüğünü dile getiriyor. Yaklaşık 5 yılda üzerinde durduğum kitabımı senaryolaştırılırken, yazarına saygı duyulması beklerdim” dedi.
Güneşi Gördüm alıntı mı?

No comments:

Post a Comment